woensdag 17 april 2013

# 11 Wiki's Bevindingen

deze foto is genomen in Graft de Rijp op 16-04-2013 Lezing over Tsaar Peter de Groote, het was een succes. Ten eerste SJCPL daar kom je op een site klik je een onderwerp aan, krijg je een siso nr. waar je alle informatie krijgt over dat onderwerp onder dit siso nr. nu wij nog met siso nr. werken is dit handig, maar we gaan over naar PIM systeem dan is het voor ons niet van toepassing. Wiki loves Bieb. het is wel handig via de bovenbalk kom je op een heleboel onderwerpen zoals WIKI LOVES MONUMENTS. je kunt er alles opzoeken met verschillende links Zelf vraag ik me af waar is deze voor bedoeld met name i.v.m. de Bibliotheek. echt duidelijk vind ik hem niet het is wel zoeken. Publiekswiki Deventer, daar werd ik blij van, deze Wiki is erg duidelijk, wat ik vooral mooi vind is de link naar maatschappelijke dossiers en b.v. naar schrijvers, deze Wiki is voor onze Bibliotheek een voorbeeld. Biblioblogs, voor mij niet aantrekkelijk. niet overzichtelijk. Geertje

2 opmerkingen:

  1. Wat veel soorten wiki's zijn er, hè. Toch wel leuk dat we nu dat allemaal bekijken. Deventer vond ik ook de leukste, ben ik helemaal met je eens. Heb jij ook nog een eigen Favoriet gemaakt?
    Groet van Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geertje, leuk foto.
    Zet je idee over wiki op het toegestuurde formulier.
    Voor we een maatschappelijk dossier opzetten moeten we ook kijken wat er al is. Dat we zeker geen werk dubbel gaan doen.
    Misschien kunnen we allianties aangaan met andere bibliotheken, dat scheelt in tijd en werk.

    BeantwoordenVerwijderen