woensdag 29 mei 2013

# 20 Bibliotheek 2.0

themalijsten ophangen in de Bibliotheek, dat is wel een beetje terug in de tijd. denk maar eens aan de TOP TIEN borden, zoiets zie ik dan voor me met de themalijsten. een virtuele lijst daar zijn we al mee bezig, denk aan LEESADVIES en wat is het niet leuk als je naar de site van Bibliotheek Waterland gaat en je kunt een kijkje nemen bij de nieuwe AANWINSTEN je ziet hoe het boek eruitziet en een korte beschrijving hiervan. volgens mij zijn we al op de goede weg. volgens klanten is dat wat zij willen. We proberen de juiste medewerker op de juiste plaats te krijgen, voor de juiste uitleg en goede informatie. mijn mening over Bibliotheek 2.0 ning.com. ik heb het bekeken maar ik vind dit zelf niet zo overzichtelijk. een beetje rommelig. bepaalde bibliotheken hebben onderling een algemene blogpost gemaakt. waardoor medewerkers van bibliotheken dit kunnen bekijken. je kunt er met andere van gedachten wisselen en reageren, en geeft een verdieping van allerlei activiteiten.

2 opmerkingen:

  1. Bibliotheek20.ning.com vond in ook rommelig.
    En ja "onze bieb" is best wel al 2.0 bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @geertje mooi gezegd:" We proberen de juiste medewerker op de juiste plaats te krijgen, voor de juiste uitleg en goede informatie".Dat is al heel erg Bibliotheek 3.0!

    BeantwoordenVerwijderen